Najveći sajam 3D štampe u svetu Formnext se nedavno završio. Pošalji nam pitanje o sajmu?

Digitalizacija mašina teških do 30 tona za izložbe u virtuelnoj realnosti uz Artec 3D skeniranje.

Digitalizacija mašina teških do 30 tona za izložbe u virtuelnoj realnosti uz Artec 3D skeniranje.

Rare Svetozar Kolesar |

Izazov: Prikazivanje mašina teških do 30 tona potencijalnim klijentima na način koji smanjuje logistički teret transporta i izlaganja na sajmovima.

Rešenje: Artec Leo, Artec Ray II, Artec Studio, Blender, Unity, Microsoft HoloLens, HTC VIVE PRO

Rezultat: Simulirani izložbeni prostor ispunjen ogromnim mašinama prikazanim u prirodnoj veličini sa zadivljujućim realizmom, uključujući i najsitnije detalje poput električnih kutija i ožičenja. HEMO je već organizovao virtuelne izložbe na mnogim vodećim industrijskim sajmovima, a mnoge su još u planu.

Zašto Artec 3D?: Skeniranjem širokih područja pomoću Ray II, a zatim preciznom digitalizacijom svake mašine uz Leo, proces izgradnje virtuelnog sveta je znatno pojednostavljen. U Artec Studio-u, skenovi se mogu spojiti jednim klikom, što ubrzava kreiranje neverovatno detaljne simulacije, ispunjene 3D modelima napravljenim koristeći podatke najviše rezolucije.

 

Ako ste ikada boravili u fabrici, radili u industriji ili posetili sajam proizvodnje, sigurno ste primetili nešto zajedničko: masivne mašine.

Bez obzira na to šta se proizvodi ili promoviše, ovakvi objekti su uvek puni transportnih traka, generatora, kompresora i drugih glomaznih uređaja. Ali kako zapravo te mašine dospevaju tamo?

Unutar fabrika, mašine se mogu premestiti pomoću viljuškara, kranova ili specijalnih transportnih kolica – platformi sa točkovima koje omogućavaju lako pomeranje po proizvodnom pogonu. Međutim, kada je u pitanju transport između različitih lokacija, ogromne višeton mašine često zahtevaju pakovanje u sanduke i transportovanje brodom, kamionom ili vozom.

Kao što možete zamisliti, ovo je ogroman zadatak, posebno za one koji prodaju opremu i neprestano se sele s jednog sajma na drugi. Tu su i teretni kamioni potrebni za transport, koji nose značajne finansijske i ekološke troškove.

Kako bi se suočila sa ovim izazovima, specijalizovana kompanija za sisteme čišćenja HEMO osmislila je jedinstveno rešenje koje drastično smanjuje potrebu za transportom – izlaganje mašina u virtuelnom formatu.

Industrijska digitalizacija u velikom obimu

Sa sedištem u Baden-Virtembergu, Nemačka, HEMO već decenijama sarađuje sa vodećim proizvođačima, pomažući im da zadovolje svoje potrebe za rastvaračima i hibridnim sistemima za čišćenje.

 

HEMO-ove mašine, dizajnirane za čišćenje metalnih delova pre daljeg post-procesiranja ili isporuke, izuzetno su efikasne u uklanjanju viška ulja, prašine i strugotina. Međutim, ove mašine su kolosalne, sa težinom između 5 i 30 tona, što ih čini izuzetno nezgodnim za transport.

Tražeći rešenje za izlaganje na sajmovima, HEMO se obratio Artec-ovom ambasadoru algona, koji je predložio digitalizaciju njihovih mašina kako bi ih prikazivali u digitalnom prostoru.

„S obzirom na broj kablova i cevi, bilo bi jednostavno nemoguće uhvatiti ove mašine bez 3D skeniranja,“ objasnio je Ramon Spiller, stručnjak iz algona. „Ručno modelovanje bi zahtevalo ogroman trud, posebno za hvatanje pune veličine objekta bez gubitka detalja zbog složenih geometrija, za koje ne postoje CAD podaci.“

Priprema 3D skenova za VR

Digitalizacija mašina suočila se sa tri glavna izazova: preciznost, obim i brzina. Algona je pomogla HEMO-u da prevaziđe sve tri, opremivši njihov tim ultra-mobilnim Artec Leo skenerom, Artec Ray II sa dometom od 130 metara, i obukom kako da ih maksimalno iskoriste.

Dok je bežična funkcionalnost Artec Leo-a omogućila timu da detaljno uhvati teško dostupna mesta, vizuelni inercioni sistem (VIS) Artec Ray II učinio je proces digitalizacije velikih razmera brzim i jednostavnim.

 

 

Da bi mreže bile dovoljno male za pokretanje na Microsoft HoloLens ili HTC VIVE PRO uređajima, ali i dovoljno detaljne za kreiranje virtuelnog sveta, HEMO je obradio svoje podatke u Artec Studio-u. Koristeći ovaj napredni softver za prikupljanje i obradu podataka, skenovi su spojeni u neverovatno realistične mreže, izrađene od podataka najviše rezolucije iz svakog skeniranja.

Artec Studio je opremljen naprednim algoritmima i osnovnim alatima za uređivanje mreža. Pored omogućavanja spajanja skenova sa Artec Leo-a i Ray II, ovi alati su obezbedili besprekoran proces primene tekstura, optimizacije mreža i izvoza kao OBJ fajlova.

„Zahvaljujući VIS-u (koji grubo poravnava različite skenove), Ray II već ‘zna’ gde se nalazi, tako da skoro i ne zahteva pripremu,“ dodao je Spiller. „Da smo koristili običan ručni skener sa kablom, verovatno ne bismo uspeli da skeniramo sve potrebne oblasti. Za nas je Artec Studio veliki iskorak u obradi podataka sa skeniranja.“

Koristeći Blender, tim je mogao napraviti manje izmene u teksturi i geometriji oko teško dostupnih oblasti, poput vrata na rolo principu, pre nego što je kreirao „virtuelnu prostoriju za prezentacije“ za izložbe.

 

Rezultat? Realističan VR svet u kojem korisnici mogu „prošetati“ do mašine, pregledati je izbliza i odlučiti da li je odgovarajuća za njihovu fabriku, a da je nikada ne vide uživo. Sistemi su čak 3D skenirani sa i bez poklopaca, omogućavajući korisnicima da ih uključe ili isključe jednim klikom, čime je aplikacija dobila interaktivnu dimenziju.

„Sada više ne moramo da transportujemo neke mašine na izložbe. Možemo jednostavno poneti VR naočare i prikazati ih kupcima u virtuelnoj realnosti,“ rekao je Christian Koch, stručnjak za 3D modelovanje u HEMO-u. „Prvi put smo to isprobali ove godine. Ljudi su prolazili i pitali ‘šta mogu da vidim?’ ili ‘mogu li da probam?’ Bilo je to pravo privlačenje pažnje!“

Vizija virtuelne budućnosti

Nakon što su sa velikim uspehom predstavili svoje mašine u Nemačkoj, SAD-u i Meksiku, HEMO sada planira da digitalizuje još više svojih proizvoda i eksperimentiše sa drugim VR aplikacijama.

Prema Kochu, HEMO čak razmatra pristup održavanju zasnovan na 3D skeniranju, gde bi se problemi dijagnostikovali na daljinu „kroz oči“ klijenata koji nose VR naočare. U međuvremenu, nastavlja da traži načine za unapređenje performansi simulacija.

 

Pored razmatranja hardverskih rešenja poput Apple Vision Pro, kompanija je stupila u kontakt sa Microsoft stručnjakom kako bi unapredila integraciju aplikacija. Sa sve naprednijim mogućnostima u VR-u, Koch vidi svetlu budućnost za virtuelne izložbe u HEMO-u. Njegov cilj je da jednog dana celokupna ponuda kompanije bude dostupna kupcima širom sveta, čak i na najudaljenijim lokacijama.

„Imamo različite delove i veličine naših mašina, koje odgovaraju različitim primenama, pa želimo da svi oni budu dostupni kao 3D modeli,“ zaključio je Koch. „Moja želja je da imamo jedan izložbeni prostor u kojem možete odabrati proizvod na tabletu jednim klikom. To je moja vizija za 3D skeniranje i VR.“